2013-08-30

Mam marzenie. Czyli o kompleksowości działań Metrohouse

super-posrednikProwadzenie agencji nieruchomości to ciągłe udoskonalanie modelu obsługi klienta i wdrażanie coraz to nowych standardów, które mają zapewnić klientom najwyższy możliwy serwis. Odzwierciedleniem poziomu usług mają być rekomendacje – najlepsza nagroda dla każdego agenta. Mam takie marzenie i choć wiem, że jeszcze nieco brakuje nam do jego całkowitego spełnienia, to czuję satysfakcję, że z tygodnia na tydzień, z kwartału na kwartał jesteśmy coraz bliżej jego realizacji. Moim marzeniem, a jednocześnie dewizą Metrohouse, jest kompleksowość działania. W praktyce oznacza to, że klient który przekroczy próg zarządzanej przeze mnie sieci biur nieruchomości na miejscu zrealizuje wszystkie swoje zamierzenia związane z planowaną operacją na rynku nieruchomości.

Nasi klienci piszą czasem do mnie maile. Szczególnie je cenię, bo jeśli są to nawet kwestie reklamacyjne, otrzymuję relację drugiej strony. Wiem, co jest główną bolączką klienta w kontakcie z agentem nieruchomości, poznaję ich oczekiwania wobec biura, widzę niedociągnięcia z naszej strony. Nobody’s perfect. Ze wszystkich tych maili wyłania się pewien obraz klienta – zwykle ciężko pracującego, dla którego zakup mieszkania jest realizacją życiowych marzeń, który poszukuje i żąda od agencji nieruchomości już nie tylko znalezienia właściwej oferty (wszak może ją sobie znaleźć sam w Internecie, jeśli tylko ma czas), ale przede wszystkim kompleksowości działań. Właśnie ta kompleksowość powinna stać się priorytetem dla nowoczesnych biur nieruchomości.

W ostatnich miesiącach zdecydowaliśmy się na wydłużenie czasu pracy naszej Infolinii, która obecnie działa 7 dni w tygodniu. Znane jest powiedzenie, że pośrednik pracuje wtedy, kiedy nie pracuje jego klient. Możliwość kontaktu z Metrohouse podczas weekendu i  umówienia się na spotkanie w dni wolne od pracy to ukłon w stronę przede wszystkim klientów z największych miast, którzy najzwyczajniej w świecie nie mają kiedy zabrać się za poszukiwanie mieszkania.

Aby klient Metrohouse nie musiał tracić czasu na odwiedzanie biur deweloperów cały czas powiększamy bazę inwestycji rynku pierwotnego. Deweloperzy coraz częściej zgłaszają się do nas z prośbą o wprowadzenie do sprzedaży ich mieszkań czy domów. Dzięki temu dajemy klientom pełen przegląd lokalnego rynku i udostępniamy wiedzę specjalistów, którzy świetnie poruszają się w specyfice rynku pierwotnego.

Kompleksowość obsługi to także doradztwo kredytowe. Sukcesywnie rozszerzany skład osobowy doradców umożliwia prowadzenie rozmów o kredycie i poszukiwanie nieruchomości w jednym i tym samym biurze. Dla klienta to wygoda, dla nas łatwiejsza koordynacja zlecenia – wszystko dzieje się w ramach tego samego oddziału, co ułatwia komunikację między agentami i przyspiesza proces transakcyjny.

Strefą, którą cały czas rozbudowujemy jest obsługa posprzedażowa. Już dziś jesteśmy znani na rynku dzięki ubezpieczeniom dla naszych klientów w ramach usługi Mieszkanie z Gwarancją, czy pomocy w odbiorze mieszkania od dewelopera przez profesjonalnego inspektora budowlanego (Odbiór od Dewelopera). Klienci nabywający mieszkanie za naszym pośrednictwem otrzymują te usługi po rejestracji na stronie www. Oprócz tych usług w tym tygodniu dołączyły do nas firmy, które będą prowadzić obsługę posprzedażową dla klientów nabywających za naszym pośrednictwem mieszkanie. Program zaczął już działać w Warszawie. Nasz consierge wysłuchuje potrzeb klientów i oferuje im usługi naszych sprawdzonych partnerów – najbardziej odpowiadające ich aktualnym potrzebom. Widać, że rzadko kto myśli u nas o obsłudze posprzedażowej, o czym świadczą choćby reakcje klientów pozytywnie zaskoczonych taką potransakcyjną opieką.

Marzenia o kompleksowości działań agencji nieruchomości spełniło już wielu właścicieli biur działających na zachodzie Europy. Im się udało. Nie widzę przeszkód, by podobnych standardów nie wprowadzić na naszym rynku. Wiem, że jesteśmy coraz bliżej spełnienia naszych planów, choć jak twierdzi Robert B. Tucker "Potrzeby klientów to ruchomy cel. Gdy tylko ułożysz tę łamigłówkę, musisz od nowa zabrać się do dzieła”.

 

Mariusz Kania, Prezes Zarządu Metrohouse S.A.


Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

"Pani Alicja profesjonalnie podchodzi do sprawy, właściwa osoba na właściwym stanowisku. Praktycznie zawsze jest pod telefonem, chętnie pomaga i przede wszystkim jest cierpliwa i wyrozumiała. Super osoba."

— Mateusz B., Olsztyn