2013-11-04

Poznasz dewelopera po odbiorze nieruchomości

inspJuż od kilkunastu miesięcy klienci, którzy kupują za pośrednictwem Metrohouse mieszkania z rynku pierwotnego mogą liczyć na asystę specjalisty przy odbiorze lokalu. Klient, któremu wyszukaliśmy mieszkanie na rynku pierwotnym musi jedynie wypełnić formularz na stronie Metrohouse i oczekiwać na kontakt naszego inspektora. To wartość dodana do transakcji, którą klienci bardzo sobie cenią, o czym świadczą maile, które otrzymujemy z podziękowaniami za zrealizowane odbiory.

Do kanonu ujawnianych przez inspektorów usterek należą rysy i uszkodzenia na ścianach,  uszkodzenia powierzchni  stolarki okiennej i parapetów (m.in. porysowane szyby), pęknięcia tynków, brak napięcia w lokalu, brak kątów prostych. To nie wszystko. Jak twierdzą inspektorzy wiele niedoróbek dotyczy detali, które mogą skutecznie uniemożliwić prawidłowe użytkowanie mieszkania. Klienci nie zwracają uwagi na takie szczegóły, ale wady ujawnią się dopiero w późniejszym okresie. Może to być asymetria płytek na balkonie lub ich odspojenie, nierówne balustrady, samozamykanie drzwi lub okien, umiejscowienie wyłącznika do WC wewnątrz pomieszczenia lub po złej stronie, nierówny montaż grzejników czy brak opisu tablicy rozdzielczej.

Czy można poznać z jakim deweloperem mamy do czynienia oglądając lokale przygotowane do odbioru. O to zapytaliśmy naszych inspektorów.

Z upartym deweloperem klient spotyka się w sądzie

Osoby z branży potrafią wskazać lepszych i gorszych deweloperów tak samo jak podzielić inwestycje na te godne zainteresowania i wątpliwe pod względem wykonania. Jednak usterki zdarzają się najlepszym. Część deweloperów upiera się przy swoim zdaniu, stara się nie widzieć błędów i rozpoczyna walkę na argumenty. Ok. 10 proc. nie uznaje zgłoszonych poprawek i czasem sprawa kończy się w sądzie.  (Patryk Pniewski, Trójmiasto)


Porządek to dobry znak

Solidny deweloper stara się, by w mieszkaniu przygotowanym do odbioru panował porządek. Wcześniej zadba o wygląd szyb, czystość podłogi, stolarki i sprzętu elektrycznego. (Andrzej Perski, Warszawa)


Deweloperzy z przypadku

Deweloperów można podzielić na tych, którzy dbają o swoją markę i tych z przypadku, którzy zainwestowali pieniądze zarobione w końcówce boomu budowlanego  w deweloperkę i teraz z zadyszką próbują przekazać i tak już mocno opóźnione budynki w standardach o których lepiej nie wspominać. Są deweloperzy, których cechuje chęć do współpracy i wyeliminowania popełnionych błędów. Nieraz pytają o to, jak w przyszłości ustrzec się stwierdzonych wad. Czasami deweloperzy sami zgłaszają się, by sprawdzić ich mieszkania przed odbiorem od generalnego wykonawcy. Mają wtedy pewność, że odbiory mieszkań przejdą gładko, oni zyskają w oczach klientów, a usunięcie usterek nastąpi przed ostatecznym rozliczeniem z generalnym wykonawcą (Krzysztof Cempiel, Wrocław).


Kupiłeś mieszkanie od dewelopera z Metrohouse? Należy Ci się odbiór z naszym inspektorem. Zajrzyj na opis naszej promocji.


Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

"Współpraca z Panem Marcinem to najlepsze co mogło mnie spotkać. Z czystym sercem polecam wszystkim."

— Piotr B, Wrocław