2016-07-29
Proces zakupu
1Badanie preferencji zakupowych
Jak zacząć współpracę z Metrohouse? To proste. Na początku skontaktuj się z najbliższym biurem Metrohouse i umów się na spotkanie z lokalnym doradcą. W biurze podpiszesz umowę pośrednictwa, a doradca Metrohouse porozmawia z Tobą o Twoich preferencjach względem poszukiwanej nieruchomości. Będzie zadawał Ci wiele pytań dotyczących metrażu, ceny, lokalizacji i wielu innych parametrów, które są dla Ciebie szczególnie istotne.
Na tym etapie należy poznać swoją zdolność kredytową, dlatego nasz doradca zaproponuje Ci spotkanie z kolegą z Metrofinance – naszej komórki zajmującej się pośrednictwem kredytowym. W ten sposób będziesz mógł w jednym miejscu znaleźć nieruchomość i sfinansować jej zakup. Należy dodać, że usługi Metrofinance nie wiążą się z żadną dodatkową opłatą. Dla Ciebie to czysta wygoda.
Na pierwszym spotkaniu poznamy więc Twoje preferencje i cel zakupu. Przedstawimy Ci więc pierwsze propozycje, które mogą Cię zainteresować. Jeżeli niektóre z nich okażą się szczególnie ciekawe i zapragniesz je obejrzeć, nasz Doradca zaaranżuje proces prezentacji nieruchomości i będzie Ci towarzyszył. Każda oferta w bazie Metrohouse jest dokładnie opracowana, dlatego wcześniej otrzymasz wiele przydatnych informacji, które pozwolą Ci lepiej poznać ofertę i przygotować się do wizyty.
Niezależnie od wybranych do prezentacji ofert będziesz otrzymywać bieżące informacje na temat nowych nieruchomości w bazie Metrohouse, które spełniają Twoje preferencje zakupowe.
2Prezentacje nieruchomości
Jesteśmy na etapie, gdy masz już wybrane nieruchomości do obejrzenia. Są one dobrze opisane w systemie, więc posiadasz sporo praktycznych informacji o ofercie. Jednak żaden opis i zdjęcia nie przekażą całkowicie atmosfery oferty. Trzeba po prostu je obejrzeć. Jeśli zdecydujesz, które nieruchomości chciałbyś odwiedzić osobiście, informujesz swojego doradcę, który dopracowuje terminy i plan prezentacji. Oczywiście doradca będzie Ci towarzyszył przy prezentacjach. Jedyną formalnością jest podpisanie dokumentu „Potwierdzenie prezentacji”. Dla nas jest to potwierdzenie zaprezentowania Ci oferty z naszej bazy. Zwykle będziemy się starać, aby można było obejrzeć nieruchomości przy świetle dziennym. Tak jest idealnie, ale w sezonie jesienno-zimowym nie zawsze będzie to możliwe, tym bardziej, że pewnie także będziesz miał czas dopiero wieczorem, aby umawiać się na oglądanie.
Jeżeli na pewnym etapie prezentacji stwierdzisz, że nieruchomość spełnia Twoje preferencje, przechodzimy do kolejnego etapu współpracy. Jeśli jednak masz wątpliwości i chcesz obejrzeć kolejne propozycje, nie masz się czego obawiać. Mamy ponad 40000 ofert w bazie, a każdego miesiąca nawiązujemy współprace z kolejnymi kilkoma tysiącami klientów sprzedających swoje nieruchomości.
3Transakcja
To bardzo przyjemna część naszej współpracy, bo oznacza, że dzięki naszej ofercie spełnisz już wkrótce swoje marzenie o zakupie nieruchomości. Zanim jednak podpiszesz końcową umowę będą Cię czekać wcześniejsze etapy, jak np. negocjacje cenowe lub podpisanie Uzgodnienia Warunków Transakcji. W tym dokumencie określamy kluczowe dla transakcji parametry takie jak cena, terminy umów, sposoby płatności, itp. Jeżeli będziesz finansował swój zakup za pomocą kredytu podpiszemy Umowę Przedwstępną. Zwykle sporządzamy ją w kancelarii notarialnej, ale nie jest to obligatoryjne, może mieć ona formę cywilno-prawną i możemy podpisać ją także w naszym biurze. W czasie oczekiwania na podpisanie przez Ciebie umowy kredytowej (doradcy Metrofinance wybiorą najbardziej korzystną ofertę i dopilnują wszelkich formalności), doradca obsługujący stronę sprzedającą skompletuje dokumenty potrzebne do umowy końcowej.
Umowa końcowa sprzedaży sporządzana przez notariusza kończy nasz proces transakcyjny. Jeszcze tylko protokół zdawczo-odbiorczy nieruchomości (m.in. spisanie wskazań liczników) i możesz cieszyć się zakupem.
Szukasz kredytu na zakup nieruchomości? Skorzystaj z naszych niezależnych doradców kredytowych Metrofinance
Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.
+48 22 626 pokaż!
Wypełnij poniższy formularz:
Grupa Metrohouse dba, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane w sposób zgodny z przepisami prawa, a ich przetwarzanie nie naruszało Twoich praw i wolności.
Prosimy o zapoznanie się z Klauzulą Informacyjną.
W przypadku chęci uzyskania dodatkowych informacji dotyczących sposobu przetwarzania Twoich danych osobowych, możesz skontaktować się z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem e-mail: iod@metrohouse.pl
Klauzula Informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej: „RODO”) informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Metrohouse Franchise S.A. z siedzibą: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa (dalej: „ADO”). ADO umożliwia kontakt przy wykorzystaniu numeru telefonu: (+48) 22 112 19 29 lub drogą listownie na adres siedziby ADO. Współadministratorami danych osobowych (jedynie w zakresie: imienia, nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail) są spółki: Credipass Polska S.A. oraz Primse.com sp. z o. o. obie z siedzibą w Warszawie przy ul. Wołoskiej 22, 02-675 Warszawa (dalej zwane łącznie „Współadministratorami”). Dane kontaktowe inspektora ochrony danych powołanego przez ADO i Współadministratorów: tel.: +48 (22) 626 26 26, e-mail: iod@metrohouse.pl, adres do korespondencji: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa. Pani/Pana dane osobowe na potrzeby przygotowania oferty i świadczenia przez ADO usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO zgodnie z zasadą, że przetwarzanie danych jest zgodne z prawem jeżeli jest niezbędne w celu realizacji umowy lub do podjęcia działań przed jej zawarciem na żądanie osoby. Współadministratorzy przetwarzać będą Pani/Pana dane osobowe w celu złożenia ofert usług własnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f) RODO. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez ADO przez okres 3 (trzech) lat od końca roku kalendarzowego, w którym złożono ofertę finansowania, ubezpieczenia lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, a jeżeli usługa pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami zostanie wykonana przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem tych usług zgodnie z wymogami powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Współadministratorzy – w zakresie celu przetwarzania jakim jest oferowanie usług własnych przetwarzać będą dane osobowe do czasu zgłoszenia sprzeciwu na przetwarzanie, a jeżeli została wykonana usługa przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem usługi wymagany przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa. Jeżeli nie złożono oferty usług dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od daty wypełnienia formularza. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (do krajów innych niż kraje Unii Europejskiej oraz Islandia, Norwegia i Liechtenstein). Udostępnione dane nie będą przetwarzane w sposób automatyczny (profilowanie). Odbiorcami danych osobowych, z zachowaniem wszelkich gwarancji zapewniających bezpieczeństwo przekazywanych danych, mogą być: a. podmioty, którym ADO lub Współadministrator powierzył przetwarzanie danych osobowych, w tym dostawcom usług umożliwiających świadczenie usług pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub usług pośrednictwa w obrocie nieruchomościami; b. dostawcy usług prawniczych, usług doradczych i windykacyjnych w przypadku dochodzenia przez ADO roszczeń związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą; c. podmioty, z którymi ADO zawarł umowę agencyjną, umowę o współpracy, umowę pośrednictwa finansowego, pośrednictwa ubezpieczeniowego lub w pośrednictwa obrocie nieruchomościami (ich pełna lista dostępna jest pod adresami: www.credipass.pl/partnerzy oraz www.metrohouse.pl/partnerzy). Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do danych oraz prawo ich sprostowania, gdy są one nieprawidłowe. W przypadkach określonych przepisami prawa przysługuje Pani/Panu prawo do żądania usunięcia danych, prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego czyli do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy przy przetwarzaniu Pani/Pana danych ADO narusza przepisy dotyczące ochrony danych osobowych. Podanie przez Panią /Pana danych osobowych jest dobrowolne (konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości podjęcia działań związanych przygotowaniem oferty finansowania lub ubezpieczenia oraz udzielenia informacji w tym zakresie).